8 клас зарубіжна література

Список літератури на 9 клас 2022 -2023 н.р. ЧИТАЙТЕ й БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!!!Миру нам і ПЕРЕМОГИ!!!!!!
Просвітництво:
Джонатан СВІФТ. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Йоганн Вольфганг ҐЕТЕ. Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей».
Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «До радості».
Генріх ГЕЙНЕ. «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).
Джордж Ноел Гордон БАЙРОН. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Поема «Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда».
Ш.Бронте "Джейн Ейр"
Реалізм:
Оноре де БАЛЬЗАК. «Гобсек».
Гі де Мопассан "Намисто"
Микола ГОГОЛЬ.  «Шинель».
Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ–початку ХХ ст.:
Генрік ІБСЕН. «Ляльковий дім».
Бернард ШОУ. «Пігмаліон».
Література XX–XXI ст.:
Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Тев’є-молочар».
Рей Дуглас БРЕДБЕРІ. «451° за Фаренгейтом».
Гарпер ЛІ. «Убити пересмішника».
Ерік Вольф СІГЕЛ. «Історія одного кохання».
Еріх Марія Ремарк Ремарк. "Три товариші"
Рей Бредбері ''Кульбабове вино''.

Список літератури на 9 клас. ЧИТАЙТЕ й БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!!!
Просвітництво:
Джонатан СВІФТ. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Йоганн Вольфганг ҐЕТЕ. Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей».
Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «До радості».
Генріх ГЕЙНЕ. «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).
Джордж Ноел Гордон БАЙРОН. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Поема «Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда».
Взаємодія романтизму і реалізму:
Олександр ПУШКІН. Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). «Євгеній Онєгін».
Михайло ЛЕРМОНТОВ. Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя).
Реалізм:
Оноре де БАЛЬЗАК. «Гобсек».
Микола ГОГОЛЬ. «Ревізор». «Шинель».
Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ–початку ХХ ст.:
Генрік ІБСЕН. «Ляльковий дім».
Бернард ШОУ. «Пігмаліон».
Література XX–XXI ст.:
Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Тев’є-молочар».
Рей Дуглас БРЕДБЕРІ. «451° за Фаренгейтом».
Гарпер ЛІ. «Убити пересмішника».
Ерік Вольф СІГЕЛ. «Історія одного кохання».
 06.02.2020
8 класу на час карантину - завдання у чаті ФБ! Уважно перегляньте. Дуже-дуже вдячна усім, хто активно працював уже, надсилав свої роботи, складав тести, запитував!!!! Ви молодчинки! Решта, доганяйтеееее! Додатковий матеріал (відео) дивіться тут, у блозі та на сайті ЧатЛана.
УСПІХІВ!!!







2018-2019 н.р.  Перехід на сайт ЧатЛана
Вергілій "Енеїда"


 Есхіл 



Давньогрецький театр
 ТЕАТР У ДАВНІЙ ГРЕЦІЇ  (завдання розміщені в інтернеті для вільного користування. Дякую, колеги, за працю!
З усього надбання еллінів трагедія  найпіднесеніша і найсміливіша.                                                                  А. Боннар
 
Завдання 1. Дати коротку відповідь на запитання (12 б). 
1 варіант 
1. Ім’я бога, з яким було пов’язане виникнення театру
 2. Як називались  свята, присвячені цьому богові?
 3.Провідна фігура давньогрецького театру
 4.Кому належить головна партія у драматичній виставі?

 5. Місце для глядачів 

 6. Круглий або підковоподібний майданчик для хору

 7. Намет для переодягання акторів  
8. Керівник хору 
 9. Проведіть аналогію: дифірамб - ? комедії - ?
 10. Слово «трагедія» дослівно означає  
11. Батьком трагедії названо 
 12. Трагедія Есхіла називається   
ІІ варіант 
1. Слово «драма» дослівно означає 
 2. В дифірамбах оспівували  
3. Кількість акторів у драматичній виставі (на ранньому етапі розвитку театру)
 4. Назва дії трагедії за участю акторів
 5. Пісні зупинки - це  
6. Чим завершувалася вистава? 
 7. Котурни - це  
8. Як називали городянина, який брав на себе організацію вистави
 9. Яку роль відігравали драматичні вистави в суспільстві?
 10. Найяскравіші драматурги  
11. Назва трагедії Софокла 
 12. Хто з драматургів увів третього актора?



2

 Завдання 2. Прочитайте фрагменти  із Арістотелевої  «Поетики». Зробіть висновки про основні відмінні риси трагедії (4 бали). 
«Виникши спочатку з імпровізацій…від зачинателів дифірамбів, трагедія розрослася потроху…й, перетерпівши багато змін, зупинилась, досягши того, що лежало в її природі. Мовлення з жартівливого пізно зробилося серйозним, бо трагедія виникла з вистави сатирів». «Отже, основа і немовби душа трагедії – це фабула, а характерам у ній належить друге місце. Подібне буває і в живописі: якщо хто-небудь розмаже без ладу хай навіть і найкращі фарби, він не дасть глядачеві такого задоволення, як той, хто лише накреслить малюнок крейдою. Так само і в трагедії, яка є відтворенням дії і переважно через неї – змалювання дійових осіб. …Треба вважати й хор за одного з акторів. Він повинен бути частиною цілого й брати участь у дії…» 
Завдання 3. Прочитайте фрагмент «Послання до Пізонів» Горація. Сформулюйте правила проведення вистави. Сформулюйте завдання хору (2 б).

Місце актора і роль належну хай хор заступає, Але нічого співати між дій він не повинен, Що до прямої мети не веде й не пов’язує  змістом. Добрим нехай він сприяє і дружні дає нам поради, Хай втихомирює гнівних, а тихим любов уділяє, Скромність у їжі хай хвалить, святу справедливість шанує Й давні закони, і міста мирно відчинені брами. Хай таємниці ховає і молить богів, і благає, Щоб до нещасних доля вернулась, а гордих минала.
Завдання 4. Розгляньте схему побудови давньогрецького театру. Вкажіть назви частин театру. Чим побудова давньогрецького театру відрізняється від сучасного? Чим відрізняється за правилами проведення вистави? Виконати це завдання вам допоможе матеріал підручника (3бали).
                 
 

Тіртей Запитання і відповіді (з блогу Лесі Сич) 


1.     Хто такий Тіртей?(Кульгавий учитель музики в Греції).


2.     Найвидатнішим творцем еллінської елегії вважається… (Тіртей).


3.     Провідна тематика творчості Тіртея. (Оспівування патріотизму і мужності).


4.     Де до мистецтва ставилися найгірше?(У Спарті, вигнали усіх митців, бо не приносять користі державі).


5.     Як наказали їх за це боги?(Не змогли здобути перемогу, доки не попросять допомоги в афінян).

6.     Як саме допомогли афіняни спартанцям?(Вислали до них кульгавого Тіртея).

7.     Як допоміг Тіртей?(Почав декламувати вірші і підняв дух воїнів, наповнив їхні серця відвагою).

8.     Про що він декламував?(Про стійкість у бою, про необхідність боронити батьківщину, краще полягти в битві за свій народ, ніж шукати притулок у далеких краях).

9.     Як нагородили за це Тіртея?(Дістав звання почесного громадянина Спарти).

10.  Жанр вірша «Добре вмирати тому…»?(Елегія).

-11. Головна думка елегії Тіртея.(Поет звертається до юнаків, запевняючи, що їхнє життя  важить менше, ніж героїчна смерть заради батьківщини. Ця думка, як провідна, повторюється двічі: у перших рядках твору та у третьому з кінця).

-12.  Що автор протиставляє героїчній смерті?(Ганебне життя вигнанця).

-13. Спираючись на вірш Тіртея, сформулюйте кодекс честі еллінського воїна. (Бути в перших рядах охоронців батьківщини, не бути втікачем, триматися в бою разом, не кидати старих, стояти, в землю упершись, стиснувши міцно уста!)

14. Бог війни. (Арес).

15. Кому перед битвою спартанці приносили жертви?(Не богу війни, а музам, бо просили не перемоги, а поета, який зміг би цю перемогу оспівати).

-16. Якою постає людина у вірші Тіртея? (Дві долі людини – воїна. Або хоробрий воїн: може загинути, проте ця смерть почесна, тому що вона – заради батьківщини і на захист своєї сім’ї. Або воїн – зрадник: Буде вигнаний, стане жебраком і буде поневірятися разом зі своєю сім’єю, не знайде «ні пошани, ні співчуття, ні жалю».)

17. Навіщо змальовує долю двох воїнів?(Хоче довести, що по чесніше бути хоробрим воїном, ніж осоромитися самому і заплямувати, зробити нещасною свою сім’ю).

18. Який висновок ми можемо зробити?(Що іншого виходу немає: якщо ти чесна людина, то повинен захищати свою батьківщину).

19. Доведіть, що прочитаний твір – елегія.(Вірш Тіртея «Добре вмирати тому…» є елегією, тому що він має повчальний характер: на прикладі двох доль ліричних героїв підводить читача до висновку, що єдиним правильним вибором є захист вітчизни. Головна тема вірша – заклик до боротьби за свободу свого народу. Має форму двовірша: гекзаметр + пентаметр).


Тести до теми Гомер "Іліада" 
https://learningapps.org/2742261
Давньогрецька лірика переглянь

ПОСИЛАННЯ НА ТЕСТ МІФИ  https://www.classtime.com/code/NEEN6

Гомер "Іліада" 


Знайдіть міфологічну основу поеми "Іліада", систему образів, два світи





Тема "Міфи" ТЕСТ ТУТ
Філворд
Анаграма

Переглянь






02.04.2018
Ж.Б.Мольєр "Міщанин-шляхтич"







26.02.2018.
Увага! Готуємось до контрольної роботи! Тема: Відродження. У.Шекспір, Сервантес.

Тема. Мігель де Сервантес Сааведра "Хитромудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський"
15.02.2018 ДЗ Прочитати матеріал підручника про життя Сервантеса та про історію створення роману. Прочитати роман1-20 глави. Відповісти на запитання №1-2 після тексту роману (*підручник Ю.І.Ковбасенко)
Перегляньте відео:


Тема. У.Шекспір. Сонети. Трагедія "Ромео і Джульєтта"

https://commons.wikimedia.org/wiki/Romeo_and_Juliet?uselang=uk

Тема: Відродження. Читаємо матеріал за підручником й відповідаємо на запитання, тести тут
Перегляньте, будь ласочка відео


Позакласне читання Іван Бунін "Красуня"


ОМАР ХАЙЯМ


Позакласне читання

Сделано на Padlet

Немає коментарів: